Om te beginnen Karin Winters van KPN
Consulting die de spits af beet.
Haar pitch droeg de naam 'jij bent ook
een merk, maak het sterk'.
Belangrijkste boodschap: zet jezelf in
de spotlight. Ben niet bang je kop boven het maaiveld uit te steken
en doe niet aan navelstaren. De laatste boodschap was vooral gericht
op de werkgevers, met name de ROC's die soms denken dat het gras aan
de overkant van de heuvel altijd groener is. Ze weten niet wat ze aan
kwaliteit, aan 'merken' in huis hebben.
Een waardevolle tip aan de werknemers:
gebruik je linkedin pagina niet alleen om te solliciteren, maar maak
er je eigen merk van en gebruik het om samen te werken.
Als voorbeeld noemde ze zichzelf, vaak
is ze bekend onder haar eigen naam (merk) en niet onder de naam van
vorige of huidige werkgevers. Dat wordt volgens haar ook de toekomst
op de arbeidsmarkt. Je eigen merk!
Een laatste advies: lees het boek 'De
(r)evolutie van het werk'.
Daarna volgde de pitch van KPC Groep:
Ontwikkeling vakmanschap als focus voor zowel student als docent.
Er volgde een toneelstukje voor 2 heren
en een dame. Zij verbeelden de rede, de macht, de nar en de student.
De student wenste een goede opleiding,
de rede beredeneerde hoe dit eruit moest zien. De nar was de
begeleiding die de student kreeg. De macht was de overheid, de
directie, de besluitvormers.
De rede, de macht en de nar spelen het
spel met de student om te komen tot de ontwikkeling tot goed
vakmanschap. KPC Groep kan u daarbij helpen.
Vervolgens een helder verhaal van
Wilfred Rubens van de Open Universiteit: Leertraject: leren en
doceren in de 21ste eeuw.
Op de volgende link vind u alle
informatie: portal.ou.nl/web/leren/mast
Zijn verhaal gaat over de
onmogelijkheid van vele docenten om een langdurige opleiding te
volgen. De OU biedt hiervoor korte leertrajecten die bestaan uit een
masterclass van een week. De inhoud is een zelftoets, on line
masterclasses digitale bronnen, opdrachten, een expert netwerk en
desgewenst validering van de studie. Ook maatwerk voor een instelling
is mogelijk.
Als laatste pitch Malmberg, met een
ontwikkeling van leermiddelen voor het reken en taal onderwijs.
De insteek is dat er behoefte is aan
generiek, maar gepersonaliseerde inhoud. Hiervoor wordt een methode
ontwikkeld die een mengsel is van digitaal aangeboden materiaal en
een boek. Op dit moment is het materiaal in ontwikkeling. Belangrijk
is dat de docent aan het roer blijft en de regie houdt. Wel moet het
materiaal persoonlijk motiverend zijn en de nodige vrijheid geven aan
de student. Toetsing en monitoring behoort tot de mogelijkheden en er
is een samenwerkingsverband met bureau ICE.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten